Még a nyáron írtunk arról, hogy segíthetne a GPU-knak a legmostohábban fejlesztett shader modell funkció. Ez konkrétan a Wave Matrix, amelyet eredetileg a Microsoft a shader modell 6.7-hez hozott volna, de végül a 6.8-as verzióba sem kerül bele.

Hirdetés

Úgy néz ki, hogy a jövőt tekintve sem reménytelibb a helyzet, ugyanis a Microsoft eltávolította a Wave Matrixot a DirectX Shader fordítójából, így a funkció fejlesztése bizonytalan ideig szünetel. Azt sajnos nem vázolta fel a redmondi óriáscég, hogy miért döntöttek így.

A helyzet a gyártók számára is kínos lehet, hiszen a Wave Matrix az a kritikus képesség volt, amivel a fejlesztők elkezdhették volna a DirectX API-val közvetlenül kihasználni a GPU-kba helyezett, specifikus tensor vagy mátrix feldolgozókat. Amennyiben az egyik cég az új generációs GPU-dizájn tekintetében esetleg nagyon-nagy szerepet szánt ezeknek a részegységeknek, mert várta a szabványos Wave Matrix érkezését, most igencsak rosszul járhat, hiszen olyan hardverelemre költött el rengeteg tranzisztort, amit az uralkodó DirectX API-val nem tudnak majd a fejlesztők elérni.

Ez egyébként még nem feltétlenül jelenti a Wave Matrix funkció végét, de gyakorlatilag semmi esélye, hogy a shader modell 6.9-nek a része legyen. Később ugyanakkor még visszatérhet, ám ez években mérhető csúszást jelent ismét.

Eredeti cikk

Magor Trade
Egyeztető üzlet emberek

Nagykereskedőként, versenyképes árainkkal hozzájárulunk üzleti partnereink sikeréhez és növekedéséhez.