Augusztus 5-én megjelent az iOS 18 ötödik fejlesztői bétája (illetve a macOS Sequoia fejlesztői beta 5 is), melyben az Apple egy hasznos új funkciót adott ki saját Safari böngészőjéhez. A Distraction Control, ami Figyelemelvonás vezérlésként vagy Figyelemelvonás szabályozásként fordítható magyarra, egy olyan funkció, mely segítségével egy kattintással érintéssel eltüntethetők az olyan részek a Safari által megjelenített weboldalról, mint a „Jelentkezz be!”, „Iratkozz fel!”, „Magányos anyukák a közelben” típusú felugró ablakok vagy a szövegközi reklámok. A béta 3-ban már feltűnt egyszer ez a funkció, de úgy tűnik, mostanra lett kész állapotban.
Hirdetés
Így néz ki a funkció az iOS 18 bétában (forrás: 9to5Mac) [+]
Az iOS 18 és iPadOS 18 beta 5-ben a Safari megnyitása után az adott laphoz kapcsolódó menüben az olvasó mód és a nézet mellett jelent meg a Hide Distracting Items (zavaró elemek elrejtése) nevű új menüpont, melyre kattintva a felhasználó kezébe adja a Safari az irányítást azzal, hogy jelölje ki, mit szeretne eltüntetni. A 9to5Mac azt írja, az Apple böngészője nem lesz proaktív és magától nem rejt el semmit, viszont az oldal újratöltése vagy frissítése esetén megjegyzi és rejtve tartja a felhasználó által kijelölt részeket, amennyiben azok nem változtak. Viszont ha a háttérben frissül a megjelenített hirdetés, akkor azt újra el kell majd rejtenie a felhasználónak.
Az Apple hangsúlyozza, hogy nem reklámblokkolóként szolgál a Safari új lehetősége, csak a weboldalak könnyebb elolvasását segíti. A hirdetések mellett a GDPR, süti vagy bármilyen egyéb felugró ablak is eltüntethető lesz vele, de nem tudja azt, mint például a Superagent nevű bővítmény, amivel a felhasználó automatizálhatja a sütik elutasítását vagy elfogadását.
A funkció várhatóan ebben a hónapban érkezik a publikus tesztelőkhöz, és ha az Apple nem húzza vissza valamiért, akkor az iOS 18 megjelenésével mindenkihez.