Bevezető

Boomer roller címmel raktam ki erről a termékről videót a YouTube-ra, aztán szóltak, hogy ez talán nem is roller. És ha a definíció szerint nézzük, akkor tényleg nem az, rolleren kapásból nem szokás ülni, ezen sem muszáj, de akkor a kormány annyira lent van, hogy az már vállalhatatlan. Segédmotoros kerékpárként sem értelmezhető, mert semmi kerékpárszerű nincs benne, elektromos robogónak túl kicsik a kerekek, szóval a Bogist M5 Pro egy ilyen fura öszvér, amit úgy legóztak össze, hogy ne legyen drága, de megfeleljen annak a célnak, amire szánják.


[+]

Jó, egy Bogist nevű cuccra nem mondhattam nemet, a Geekmaxi küldte ide a masinát, náluk lehet kosárba tenni jól megkuponkódozva (M5PROSHU) 429 euróért (ami épp most majdnem 170 ezer forint). Kicsit utánanézve a Bogist márkának hamar kiderül, hogy nem csak ez az egyféle furaságuk van, ebből a konkrét M5 Próból már van egy kicsit fejlesztett változat, ahol enyhén nagyobb kapacitású Li-Pol akku van Li-Ion helyett, ez a gyártó szerint picit nagyobb hatótávot ígér, valamint a terhelhetőséget is 150 kilogrammra tolták fel, amit úgy oldottak meg, hogy simán kivették a hátsó kerék rugózását — nem biztos, hogy ez így jobb, mindenesetre mi még a 2023-as gépet nyüstöltük.


[+]

Mielőtt beleugrunk a részletekbe fontos tisztázni, hogy ez a masina mire készült. Mivel 13 Ah-s akkuja és 500 wattos maximális teljesítménye van, ezért a hatótávja nem túl sok. A prospektus 30-35 kilométerről harsog, én inkább azt mondanám, hogy kicsivel több mint 20 kilométer. A végsebességet is 48 km/h-ban határozza meg a gyártó, de nálunk másfél kilométeres, tökéletes simaságú, teljesen egyenes aszfaltúton sem jött össze a családból kölcsönvett 12 éves srácok alatt 42 km/h-nál több, pedig ők nem képviselnek annyit tömegben, mint egy átlagfelnőtt. Viszont ez jobbára lényegtelen, ennek a terméknek az a célja, hogy felszereljük a vicces hátsó dobozt, feltesszük mindkét lábunkat a trepnire és mindenféle különösebb előképzettség nélkül elgurulunk a jószággal a sarki boltba kiflit venni, aztán haza. Nem cél, hogy nagy távokat és gyorsan tegyünk meg, nem lehet feldobni a HÉV-re, ez inkább kertvárosok, falvak, külterületi ingatlanok elintéznivalóit segíti olyan területen, ahol nincs tömegközlekedés, de a posta, a háziorvos, a bolt, vagy a horgásztó gyalog már messze lenne. És így is kell rá tekinteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Eredeti cikk

Magor Trade
Egyeztető üzlet emberek

Nagykereskedőként, versenyképes árainkkal hozzájárulunk üzleti partnereink sikeréhez és növekedéséhez.