Bevezető
Ott voltam a hazai bemutatón, volt lehetőség vezetni is. És akkor meglepően jó volt és meglepően nemkínai. Mármint érzésre. De ott volt rá mondjuk 10 kilométerem, annyi idő alatt lehetetlen verdiktet mondani a BYD Atto 3-ról, most viszont belecsavartam úgy 500 kilométert meglehetősen változatos útviszonyok között egy olyan tesztautóba, amiben már volt 10 ezer kilométer. És nagyon nem úgy nézett ki, mint ami szét akarna esni.
Nade. Tudjuk le a névadással kapcsolatos köröket: a Build Your Dream (ami ott virít öles betűkkel a kocsi seggén) egy utólag kierőltetett szlogen a BYD rövidítésre, a cég eredetileg Yadi Electronics néven alakult, nevét arról az utcáról kapta (Yadi Road), ahol az első székhelye volt Dapengben. A Bi szócska azért került elé (és lett BiYadi), hogy a különböző kiállításokon és rendezvényeken a listában előrébb kerüljenek, majd ezt írták át a pinjin módszerrel BYD-ra. Ez nyilván jóval kiábrándítóbb megfejtés, mint az “Építsd az Álmod”, de hát ez van. Az Atto az attoszekundumra utal (minek?), a hármas pedig az ePlatform 3.0-ra, amire ezt a konkrét modell építették.
Ez egy középméretű SUV, majdnem centire ugyanakkora, mint egy Opel Grandland X (Peugeot 3008), vagy mondjuk egy VW ID.4, vagyis adódnak ismert versenytársak, csak azoknál jelentősen olcsóbb, két kivitel van, a Comfort alulról nyaldossa a 14 milliót, a nálunk járt Design pedig a 15-öt. Hatótáv, meg akku, meg hajtáslánc kapcsán nincs eltérés, ebben több az extra és nagyobb benne a kijelző. És olyan tételek vannak a felszereltségi listán, mint a napfénytető, az ülésfűtés, a vezeték nélküli telefontöltő, az NFC-s kulcskártya (bár olyat mi nem kaptunk), vagy a zene ütemére villogó hangulatfény. Mint egy falat kenyér.
Nem mondom, hogy ezek mind lényegtelenek (mert igenis fontosak akkor, amikor egy Skoda Enyaq mellé rakjuk az árakat, vagy felextrázzuk erre a szintre a Peugeot e-3008-at), de júzeroldalon a hatótáv, az akku, a tölthetőség és az autó dinamikája azért talán fontosabb, az Atto 3 pedig 420 kilométeres hatótávban reménykedik roppant optimistán. Azért optimista, mert akármilyen módon is közlekedtünk korábban, fixen ennyit ír a fedélzeti rendszer 100%-os töltés mellett. 50%-os állásnál pedig 210 kilométert, 25%-nál pedig 105-öt, vagyis igazából tök hülye, egyszerűen a gyári értékre ráküld egy harmadikos matekpéldát, hogy kijöjjön a mutatott hatótáv. De előreszaladtunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!