Az ARM még az előző év nyarán prezentálta a saját felskálázó eljárását, amely az Accuracy Super Resolution (ASR) nevet viselte, és ez idén elérhetővé is vált. A vállalat azonban a háttérben dolgozott egy Neural Super Sampling (NSS) nevű alternatíván, amely a felskálázás jellegét tekintve egy ASR-hez hasonló temporális rendszer, de alkalmaz egy neuronhálót is a korábbi képkockáról származó előzményminták feldolgozásához, vagyis papíron úgynevezett AI megoldásnak számít.

Hirdetés

A vállalat szerint az NSS egy 540p felbontásban számolt képkockát 1080p-re képes skálázni, miközben ennek a költsége 4 ezredmásodperc egy ismeretlen képességekkel rendelkező IGP-n. Az eredmény az ARM szerint közel natív minőség, méghozzá úgy, hogy az IGP terhelése a hagyományos képszámításhoz viszonyítva akár 50%-kal alacsonyabb is lehet.

Az NSS érdekessége, hogy a nem csak maga a technika számít nyílt forráskódúnak, hanem maga az alkalmazott neuronháló is, sőt, több modell közül lehet választani. Az eljárás jelenleg Vulkan API-n keresztül működik, az ARM saját kiterjesztéseivel, de ezeket úgy írták meg, hogy a megfelelő hardver megléte mellett más gyártó is tudja támogatni.

Ezen a ponton elérkeztünk a nagy kérdéshez, vagyis a hardveres támogatáshoz, ugyanis a neuronháló miatt azért vannak bizonyos követelmények, amiket ultramobil szinten nem olyan egyszerű teljesíteni. Az ARM szerint a 2026-ra tervezett, ultramobil IGP-generációjuk tartalmazni fog dedikált neuronháló gyorsítót, amelynek segítségével az NSS alkalmazása reális alternatíva lehet.

A kapcsolódó fejlesztőeszközt az Enduring Games, az Epic Games, a NetEase Games, a Sumo Digital, a Tencent Games és a Traverse Research biztosan támogatni fogja, aminek hála az ultramobil piacra szánt játékokban is jó eséllyel jelenhet majd meg az NSS.

Eredeti cikk

Magor Trade
Egyeztető üzlet emberek

Nagykereskedőként, versenyképes árainkkal hozzájárulunk üzleti partnereink sikeréhez és növekedéséhez.