
Azt írja a Bloomberg, hogy a vásárlóknak jobban tetszik az iPhone 16e, mint tetszett a 2022-es iPhone SE. Bár utóbbinak nem közvetlen utódja az Apple legújabb telefonja, nevezhetjük szellemi örökösnek, az örökség pedig sikeresen indul. A lap szerint 60%-kal többet adtak el az iPhone 16e-ből a termékbevezetés első napjaiban, mint három évvel ezelőtt az iPhone SE harmadik generációjából.
A vásárlók egy része üzleti ügyfél lehet, aki flottát újít meg éppen. Mások az új forma és az erősebb hardver miatt cserélhetnek. Illetve azzal a lépéssel, hogy a 430 dolláros iPhone SE-t kivezette kínálatából az Apple, a 600 dolláron nyitó iPhone 16e maradt az egyetlen opció azoknak, akik a legolcsóbbat szeretnék megvásárolni.
Az iPhone 16e magas ára ellenére relatív gyors sikere viszont nem segít az Apple helyzetén a kínai piacon, ahol az Apple harmadik helyre csúszott a negyedik negyedévben 11%-os részesedést vesztve a piacon. Az Apple éles versenyben áll a helyi márkákkal Kínában, az IDC elemzői pedig további 2%-os visszaesést jósolnak az amerikai cégnek, amivel akár az első ötből is kiszorulhat Kínában. Ugyanakkor az iPhone 16e az elemzők szerint segíthet az Apple számára növelni jelenlétét az árérzékenyebb régiókban, például Indiában.