Csak pár hete adtam vissza a Dreame A1 robotfűnyírót a hazai forgalmazónak, máris megérkezett az A1 Pro és az A2. Előbbi elsősorban abban javult, hogy terepesebb mintázatú kerekeket kapott, így kevésbé akad el puha talajon, az A2 viszont egy teljesen új szint, noha formára eléggé úgy néz ki, mint az A1, de az elején levő kis kitüremkedésben lakó kamera miatt mégis könnyű kiszúrni, hogy melyik az új cucc.
Az újdonságokat már a következő szezonra tervezték, idén nem kerül a boltok polcaira, tavasszal indul a forgalmazása pont annyiért, amennyit eddig az A1-ért kértek, közben az A1 Pro 200 euróval olcsóbb lesz. Vagyis az A2 is 2000 eurós áron nyit, miközben sokkal-sokkal fejlettebb eszköz, mint az A1. Kapásból nem 2000, hanem 3000 négyzetméteres maximális telekmérettel tud dolgozni.
Hirdetés
A legfontosabb eltérés, hogy az A2 elején levő kamera teljesen megváltoztatja a térképkészítést és a navigációt. Az A1 esetén az ügyfélnek külön-külön végig kellett mennie az akadályok körül, hogy azokat megjelölje, az A2 viszont a kamera segítségével mindent magától detektál, egyedül a 10 centiméternél alacsonyabb dolgokat nem veszi észre (mondjuk ilyen a medence, vagy a napernyő betontalpa), azokat továbbra is meg kell neki mutatni manuálisan.
Az A2 több térképet is kezel, az A1-nél eddig úgy volt, hogy egy térképet lehetett több zónára osztani, de szükséges volt biztosítani a gépnek átjárási lehetőséget. Ez most már nem fontos, de ha két térképünk van, akkor két dokkolóra is szükség lesz – a Dreame biztosít külön megvásárolható dokkolót igény esetén. Fejlődött a szélnyírási képesség is, az A1 még nagyon óvatosan kezelte ezt a dolgot meglehetősen sok lenyíratlan helyet hagyva a kerítés mentén, az A2 a gyártó szerint 5 centiméterre meg meri közelíteni a késeivel a kijelölt terület szélét, vagyis jóval szebb munkát végez.
A Dreame standján a panaszkodásaimra reagálva elmondták, hogy már a következő generációt tervezik, amiben már lesz leesésgátló is (mint a porszívóknál) és gondolkodnak egy összkerék meghajtású opción is, amely jóval meredekebb talajon is tud közlekedni és füvet nyírni. Az A2 mindenesetre sok lényeges ponton fejlődött az A1-hez képest úgy, hogy nem emelkedett az ára.