Az Intel még augusztus elején vázolta fel jövőjét, amelynek részét képezik a masszív megszorítások, méghozzá minden területen, kivéve a bérgyártásra fókuszáló IDM 2.0-s projektet. A kérdés máig az, hogy a vállalat hol veti be igazán a kaszát, hiszen világos, hogy mennyit akarnak megtakarítani, de az már kevésbé, hogy ez részletes kivitelezés szintjén miképpen lesz végrehajtva.

Hirdetés

Az elmúlt hetekbe a vállalat partnerei sem nyugodtak meg, ugyanis egy ideje az a híresztelés járja, hogy az Intel nagyon hozzányúlna a marketingtámogatásra vonatkozó rendszeréhez. Ez volt az a csomag, amit a különböző OEM gyártók elérhettek, ösztökélve őket arra, hogy innovatív rendszerekkel álljanak elő az Intel új processzoraira építve, és ezekhez használják a lehető legjobb komponenseket. Cserébe a Santa Clara-i óriáscég a marketingköltségek egy jelentős részét állta, ami nyilván nagy segítségnek számított a gyártópartnerek számára.

Információink szerint az Intel alaposan belenyúl ebbe, és korábbinál jóval egyszerűbb marketingcsomagokat fognak kínálni, aminek a célja az, hogy a partnerek marketingköltségeit csak minimális mértékben vállalják át. Cserébe lesznek olyan könnyítések, amik lehetővé teszik a jóval olcsóbb komponensek felhasználását is. Tehát egy notebook esetében a gyártók kevesebb támogatásban részesülhetnek majd egy adott gép reklámozását tekintve, viszont nem is lesz elvárás, hogy a szóban forgó rendszer kijelzője, adattárolója, akkumulátora az élmezőnybe tartozzon, elég lesz a sokkal olcsóbb, átlagos megoldásokat használni.

A fentiekkel az Intel valószínűleg azt szeretné elérni, hogy a gyártók olcsóbb rendszereket tervezzenek Core CPU-ra építve, ami növelheti majd a processzorgyártó eladásait, viszont az egyszerűbb marketingcsomagokkal lemondanak a presztízstermékek jó részéről. Utóbbi logikátlannak tűnik, de valójában nagyon is megfontolt lépés, mivel egyelőre nincs elérhető közelségben olyan Intel processzor, ami tényleg látványos áttörés lenne az energiahatékonyságot tekintve, így a vállalat jelenleg versenyhátrányban van a piacon. Így viszont hiába költenek észvesztően sok pénzt a presztízsmegoldásokra, pusztán a kifejlesztett alap nem elég jó ahhoz, hogy annak nagy hatása legyen a célzott szegmensre. Sokkal kifizetősőbb ebben a helyzetben a tömeges eladásokat produkáló középkategóriára fókuszálni.

A másik terület, ahova jobban lesújthat a kasza, az a szoftveres részleg. Ez is egy logikus döntés lenne, mivel az Intel elsődlegesen hardvereket tervez és gyárt, így alapvetően csak annyira van szükségük szoftverekre, ami a készülő termékek támogatási igényét lefedi. Ezen kívül viszont nem biztos, hogy megéri pénzt fordítani másra, főleg úgy, hogy közben nagyon vissza kell fogni a cég költségvetését, hogy a következő éveket abszolválni lehessen.

Eredeti cikk

Magor Trade
Egyeztető üzlet emberek

Nagykereskedőként, versenyképes árainkkal hozzájárulunk üzleti partnereink sikeréhez és növekedéséhez.