Március 27-én írtam meg azt a szerkesztőségi blogbejegyzést, amiben beszámoltam róla, hogy a Honor volt olyan jó arc, és odaadott nekünk egy Magic V2-t, hogy nyűzzem egy évig, csináljak majd róla egy féléves és egy negyedéves hosszú távú tesztet. Az első hónap után is írtam pár bekezdést, azt macskás fotókkal illusztráltam, ezt most Mazdákról készültekkel fogom. Lennének macskás fotóim is, de ha már volt szerencsém a Mazda szülővárosában a gyárban megtekinteni a múzeumot (és részben az egyik gyártósort is, csak ott nem lehetett videózni és fotózni), gondoltam az ott készült képek egy részével illusztrálom ezt a bejegyzést. Utólag maximum csak vágtam a képeken, mást nem szerkesztettem, úgy töltöm ide fel őket, ahogy a V2 kiköpte magából.

A Miata ultraszéles kamerával fotózva még cukibb, mint egyébként
A Miata ultraszéles kamerával fotózva még cukibb, mint egyébként [+]

De vissza a telefonra. Alapvetően meg vagyok elégedve vele, március óta folyamatos napi használatban van. Egyszer vettem ki az iPhone-t azóta a fiókból, amikor valamit a szerkesztőségben ki kellett próbálnunk iOS-en. Akkor egy kicsit meginogtam és elkezdett hiányozni, mert annak a telefonnak a mérete tökéletes. Bár jobb a nagy kijelzőn tartalmat fogyasztani, a 65 mm-nél szélesebb telefonok már kényelmetlenek olyan egyszerű feladatokra, mint az egykezes üzenetírás. Pedig nagy kezem van.

A Japán-exkluzív 110 S Cosmo Sport, az első Wankel-motoros Mazda
A Japán-exkluzív 110 S Cosmo Sport, az első Wankel-motoros Mazda [+]

A Magic V2-vel volt egy pont kapcsolatunkban, amikor azt hittem, véletlen kinyírtam, mert megszökött a nadrágom zsebéből egy székre leüléskor és külső kijelzővel érkezett a földre, ott meg a gyári tok nem védi. Ja, egyébként tok: alig találni ehhez a típushoz védőt, ami fura azután, hogy iPhone-ra lassan a sarki CBA-ban is vehetek tokot. Mindenesetre a V2 túlélte, a fólia sérült kicsit, illetve a lilás fényezés megpattant a fém kereten annyira, hogy én is csak két nap múlva vettem észre, amikor egy adott szögből esett rá a fény. A Honor gyári fóliái egyébként az agyamra mennek úgy en bloc, ezek a géles szilikon védők könnyen szakadnak fel és látványosabban csúnyábban is karcolódnak, mint az üvegfóliák, de ugye az ívelt kijelzők és vékony kávák miatt utóbbit felrakni nem annyira opció.

LM55 Vision, amit bárki kipróbálhat a Gran Turismo pályáin PS-en
LM55 Vision, amit bárki kipróbálhat a Gran Turismo pályáin PS-en [+]

A külső kijelzőn is megy az egykezes mód, ami fél kézzel való üzenetíráshoz tök jól jön. A belső kijelzőt pedig olvasni, bármit nézni, térképen keresni, emailezni rendszerint használom, de nem érzem továbbra sem, hogy ne tudnék nélküle élni. Az Android gesztusalapú irányítására már teljesen átállt az agyam, bár korábban a három gombos navigációt jobban kedveltem, a V2-t kinyitva sokkal jobb a gesztusalapú irányítás. Viszont itt van egy olyan specifikus problémám, hogy ha swipeolva írok a billentyűzeten, vagyis az ujjammal össze-vissza húzkodok a betűkön, néha a rendszer felvesz egy-egy vissza parancsot és eltünteti a virtuális klaviatúrát. Ezt pedig nem tudtam a véletlen érintések kizárása meg egyéb funkciókkal sem korrigálni a beállítások között. Úgyhogy ha esetleg van itt AOSP vagy MagicOS fejlesztő, aki ezt olvassa: lehessen már beállítani, hogy ha csúsztatással való gépelés használatban van, a jobbról vagy balról suhintással vissza gesztust csak a virtuális billentyűzet felett érzékelje a rendszer. Légyszi. Köszi.

Az LM55 Visionnel ellentétben ez a 787B a való életben is nyert futamokat. Például az 1991-es Le Manst.
Az LM55 Visionnel ellentétben ez a 787B a való életben is nyert futamokat. Például az 1991-es Le Manst. [+]

Az Android 14 megérkezett a végleges formájában a Magic V2-kre, nálam viszont továbbra is valamiért egy béta változat van fenn, szerintem ezt az magyarázza, hogy tesztkészüléket kaptunk meg hosszú távra. A biztonsági frissítések terén viszont nem ereszti bő lére a gyártó, az április 1-i csomagot érzékeli legfrissebbként a telefon. Ha pedig biztonság: aggaszt kicsit a telefon víz-nem-állósága, remélhetőleg a V3-as már kap némi IP-minősítést, hogy egy nagyobb esőben is nyugodt szívvel vehesse elő az ember.

Ez az RX-2 (Rotary) és RX-7 (Savanna) nem ijednek meg egy kis esőtől, és ezek is nyertek pár versenyt
Ez az RX-2 (Rotary) és RX-7 (Savanna) nem ijednek meg egy kis esőtől, és ezek is nyertek pár versenyt [+]

A belső panel tök jól bírja eddig, nincs rajta semmiféle sérülés, nem foszlott le a felső réteg, nem tört be az AMOLED panel alulról. A szemem a hajtási gyűrődést viszont még mindig észreveszi, ha nem szemből nézem a készüléket, bár igazság szerint zavarni nem zavar. Az akkumulátor is jól bírja, kétnaponta szoktam a telefont tölteni általában, viszont az feltűnt a nyár berobbanásával, hogy az átlagosan magasabb fényerővel együtt magasabb hőmérsékleten is üzemel a telefon (értsd: melegebb a kézben, zsebben) és gyorsabban meg is eszi az aksit. De egy reggel 7-től este 22-ig tartó napot így is lazán kibír kímélő mód nélkül is GPS-szel navigálva, egy csomót fotózva, kétórányi filmet megnézve, 4G-n roamingolva, üzeneteket küldve.

A harmadik generációs RX-7 feneke. Érdekesség erről a típusról, hogy a hazai belpiacos változatok gyárilag erősebbek voltak, mint az importra készültek.
A harmadik generációs RX-7 feneke. Érdekesség erről a típusról, hogy a hazai belpiacos változatok gyárilag erősebbek voltak, mint az importra készültek. [+]

A macskás anyagban említett furcsaságok továbbra is fennállnak, a Google Pay még mindig nem működik a béta rendszerrel, és ami még feltűnt, hogy a Google Asszisztens néhány dologban nem olyan kezes, mint Siri. Okosabban válaszol, de ha a telefonon elvégzendő feladatra kérem, sokszor ütközöm olyan akadályba, hogy nem tudja megoldani, mert csak az alkalmazás megnyitásáig jut el, de azon belül már nem csinál semmit. Gondolok itt olyanra például, hogy X applikációban nyisson meg Y beszélgetést.

Japánban a mai napig rengeteg Kei car és kisbusz van, de ezek a múlt század közepéről valókJapánban a mai napig rengeteg Kei car és kisbusz van, de ezek a múlt század közepéről valók Japánban a mai napig rengeteg Kei car és kisbusz van, de ezek a múlt század közepéről valók [+]

Viszont magamat is megleptem vele, hogy egész gyakran használtam a Varázsportál nevű funkciót, már ha épp hajlandó rendesen működni. Mert az ötlet tök jó, hogy kijelölök valamit és elkezdem oldalra húzni, akkor oldalról a rendszer feldobja az ajánlott appokat, ahova instant be is másolhatom. Címek térképre történő beillesztésekor rendszeresen használom még úgy is, hogy nem tudtam átállítani, hogy ne autós navigációt indítson el egyből, hanem gyalogost vagy tömegközlekedést. De a probléma még az, hogy bizonyos alkalmazásokban nem engedi a kijelölt szöveget elhúzni, máskor meg hiába jelölök ki egy adott részt, majd emelem kicsit meg az ujjam (a leírás szerint is ezzel egyértelműsítsem, ennyi volt a kijelölendő rész), amint húznám oldalra a Varázsportálba amit akarok, a rendszer elkezdi bővíteni a kijelölt területet. Képekkel is hol működik, hol nem, a Google Asszisztens és az abba integrált Lens megbízhatóbb ilyen szinten, illetve a Galaxy S24+ tesztünk során a Google fejlesztette karikázva keresés funkció is pontosabb volt.

Zárásként egy kép az RX Visionről
Zárásként egy kép az RX Visionről [+]

Megszokni megszoktam a Magic V2-t, és vele az Androidot. Az AirDrop hiányzik mondjuk még mindig, de túl lehet nélküle élni. Kíváncsian várom, hogy a Magic V3 mit gurít majd, ha az eddigi ütemtervet követi a Honor, akkor az körülbelül a V2 féléves tesztjének környékén mutatkozik majd be. De piszkálja a fantáziámat Samsung új Fold mobilja is, bár a pletykák alapján nem változtatnak formát, ebben pedig a Honor a Magic V2-vel (és a Huawei a Mate X3-mal) azért előrébb jár. Szívesen kipróbálnám a Pixel Foldot vagy a OnePlus Opent is, de azt továbbra sem érzem, hogy megváltotta a világomat a kinyitható kijelző. Ha telefont kellene vennem most, valószínűleg a kompakt méret lenne az irányadó megint. Azon pedig már agyalok, hogy ha lesz következő hosszú teszt, milyen készülék legyen az alany. Ha többet kell fotózni és videózni, mert tovább nő a YouTube-csatornánk (Iratkozzatok fel!), akkor a logikus lépést egy újabb csúcsmodell jelentené — leginkább egy Sony vagy egy Samsung —, de érdekes lenne egy megfizethetőbb árú középkategóriás készülékkel is egy ilyen projekt, legyen az akár egy A-szériás Samsung, akár egy Xiaomi T-modell vagy Redmi Note, vagy egy Nothing (akár CMF) Phone.

A Honor a Magic V2-t egy év hosszúságú tesztidőszakra biztosítja, ezen anyag elkészültét nem kérte, nem szponzorálta, ahogy a Mazda sem. A hiroshimai Mazda múzeum ingyenes, de regisztrációhoz kötött és csak vezetett túrán látogatható. Magyarországhoz közelebb Augsburgban találni hasonló kiállítást.

Eredeti cikk

Magor Trade
Egyeztető üzlet emberek

Nagykereskedőként, versenyképes árainkkal hozzájárulunk üzleti partnereink sikeréhez és növekedéséhez.